درخشش ستاره

درخشش ستاره

آسمان آرام است و ستاره باز هم می‌آید، می‌درخشد آرام...
درخشش ستاره

درخشش ستاره

آسمان آرام است و ستاره باز هم می‌آید، می‌درخشد آرام...

شهریور از راه رسید...

بالاخره شهریور هم از راه رسید...

شهریور رو همیشه جور دیگه‌ای دوست دارم، یه جور خاص... انگار خیلی شکل خودمه... انگار خود خودمه...


* زن متولد شهریور ماه بسیار احساساتی، بی ریا و تزویر خوش قلب، خواستار عشق حقیقی و وفادار به همسر و خانواده است.

* او از جمله کسانی است که ممکن است عیب داشته باشد، اما به طور حتم غل و قش در کارش نیست.

* حال است وی را در یک سو مسخره و یا در رل یک دلقک ببینید

* اگر زن متولد شهریور مشاهده کند که عشق وی حقیقی نیست، در قطع آن کوچکترین دودلی و تردیدی به خود راه نمی دهد

* وقتی او عشق را به عنوان یک عشق حقیقی قبول کرد، صداقت ذاتی اش موجب می گردد که عمیقا و از جان و دل خود را وقف آن بکند

*عشق زن متولد شهریور از آنچنان گرمی و خلوصی برخوردار است که بدون شک مورد رشک و حسد دیگران قرار می گیرد، اما این گرمی و مخصوصا حصول اطمینان از خلوص آن ممکن است مدتی وقت بگیرد.

* زن متولد شهریور جانبدار کمال است، اما نقاط ضعف او گاهی اوقات خسته کننده می شوند

* برای مثال او ایمان کامل دارد که در این دنیا هیچ کس نمی تواند کاری را بهتر و کاملتر از او انجام بدهد و نیز سخت عجول است.

* ر مناسبات خود با زن متولد شهریور سعی کنید از جر و بحث کردن با او خود داری کنید، زیرا این کار به طور حتم دردی را دوا نمی کند و هرگز این احتمال وجود ندارد که شما برنده بشوید.

* هوشیاری و دقت نظر فراوان وی موجب می گردد که مچ تر دست ترین دروغ گو را برای کوچکترین دروغ بگیرد،‌

* این زن در مقابل اقرار به گناهان خویش سر سختی عجیبی نشان می دهد و به این دلیل شما باید خطاهای وی را با ملایمت تمام و به نحوی که جنبه انتقاد نداشته باشد، ‌به وی گوشزد کنید.

* تنظیم بودجه منزل را به عهده وی واگذار کنید

* او خودش تئوری انتقاد از خود را به شدید ترین وجه به موقع اجرا می گذارد و به همین دلیل هم هست که اولا رفتار و کردارش تقریبا بدون نقص می باشد و در ثانی خود را نیازمند به راهنمایی و انتقاد دیگران نمی داند.

* زن متولد شهریور به طرز ناراحت کننده ای وسواسی و دقیق است و در عوض یکی از رئوف ترین، دست و دلبازترین و خوش قلب ترین مردم روزگار است.

* اگر زن متولد شهریور وجود نداشت، دنیا پر از معایب کوچکی می شد که تحمل مجموع آن ها برای بشر غیر ممکن بود.

* از نظر او حقیقت زیبا، و زیبایی حقیقت است

* او جسم و روح خود را درست در اختیار کسی می گذارد که به وی اطمینان مطلق داشته باشد و چون فوق العاده باریک بین است، کوچکترین حرکات و وقایع از نظرش پوشیده نمی ماند و بر غم رئوفت و مهربانی ذاتی خود اگر لازم باشد، می تواند بسیار پرخاشگر و خشن بشود.

* زن متولد شهریور آشپز قابلی است و هرگز غذایی جلو شما نمی گذارد که از خوردن آن ناراحت بشوید و منزل را هم همیشه مرتب و  پاکیزه نگاه می‌دارد و به جای آنکه ظروف روی میز هال را مملو از شکلات کند(‌که برای دندان ها و سلامتی مضر است) آن را پر از میوه می سازد. 

* اگر شما زن متولد شهریور دارید، بچه های خود را هرگز با بینی پاک نکرده، لباس های پاره و صورت کثیف نخواهید دید.

* از نظر بچه ها او مادری شاد و مهربان است.

* همیشه با پختن انواع کیک یا شیرینی سورپریزی برای اعضای خانواده دارد،‌ به این ترتیب شما و بچه ها پیوسته مایل خواهید بود که هر چه زودتر خودتان را به منزل برسانید.

* از نظر طرز لباس پوشیدن بسیار مرتب است و از نظر هم صحبتی بهتر از او خدا خلق نکرده زیرا عملا می تواند راجع به هر موضوعی عقاید منطقی و صحیحی ابراز کند

* پول شما را هرگز بیهوده خرج نمی کند و اسرار زندگی شما را با شدت حفظ می نماید و اگر در کار خود با اشکالی مواجه شدید، می توانید روی کمک ها و راهنمایی های او حساب کنید.


اینا یه سری کلیات در مورد زن متولد شهریوره... که بیش از 90 درصدش خود خود منه... و برام جالب و خوندنی... با اینکه بارها و بارها مثل هر کسی که در مورد ماه تولدش و علم ستاره‌شناسی و این‌ها بررسی می‌کنه، منم در مورد ماه و روز و سال تولدم توی جاهای مختلف خوندم، اما با این حال هر چی از عمرم بیشتر می‌گذره برخی از این صفات و ویژگی‌ها بیشتر برام روشن می‌شه و این برای خودمم جالبه....

*****

دیشب مهمانی داشتیم از راهی دور و البته کمی غریبه، به بهانه حضور میهمانی که از آشنایان آقای همسر بود تصمیم گرفتم شام خوب و خوش رنگ و رویی فراهم کنم و  یه دور همی کوچولو داشته باشیم با برادر آقای همسر و خانومش... زرشک پلو با مرغ، بادنجان شکم‌پر،  سالاد مکزیکی و نوشیدنی موهیتوی بدون گاز حاصل سه ساعت آشپزی من بعد از اومدن به خونه بود...

ازونجایی که خانه‌داری و کار بیرون از خونه، روند جدیدی از زندگی برای خانومایی مثل من رو می‌کنه، گاهی چنان مشتاق خانه‌داری و زنانگی و آشپزی و کدبانوگری می‌شم، که بی توجه به خستگی و کارهای دیگه‌ای که دارم، دوست دارم ساعت‌ها وقتم رو به کارهای آشپزخانه و خانه‌داری بگذرونم... حیف که من همیشه وقت کم میارم...

****

هفته گذشته سر کلاس پیانو کلی به استاد اصرار کردم که درسای بیشتری بده و بهش قول دادم تمرینم زیاد باشه تا بتونم درسا رو برسونم... اونم نامردی نکرد و یه چیزی حدود 14 تا درس داد، حالا ازون روز تا حالا من 4 تا درسو تمرین کردم، و این همه دیگه مونده و امروز و فردا فقط فرصت دارم... یه جورایی دچار استرس پیش از امتحان شدم...

****

امروز توی اینستاگرامم از حس‌هایی گفتم که خیلی وقته دیگه ندارمشون... همون حس‌های خاصی که همه ما خانوم‌ها گاهی دلتنگشون می‌شیم... مخصوصا خانوم‌هایی که صبح با همسرشون از خونه بیرون می‌رن و عصر با همسرشون به خونه بر می‌گردند...

دلم می‌خواد یه باغچه داشته باشم... دلم یه حیاط کوچیک(البته بدون رفت و آمد گربه‌ها) می‌خواد... آشپزی و خونه‌داری... دلم می‌خواد هر روز صبح صبحانه رو  توی تراس خونه آماده کنم، همسرم رو بفرستم سرکار، بعد برم توی پارک یه کم پیاده روی و ورزش کنم .... آشپزی کنم، خونه رو همیشه مرتب و تمیز و پر از عشق نگه دارم، همیشه روی میزم و توی جعبه بیسکوییت‌ها، یه بیسکوییت و کوکی جدید داشته باشم، کتاب‌های نخونده رو تند و تند تموم کنم، صدای پیانوم گاه گاهی آرامش شیرین فضای خونه رو بیشتر و بیشتر کنه...

دلم می‌خواد همیشه یه تنوع جدید برای اهالی خونه‌م داشته باشم... همیشه یه برنامه برای شادتر کردن فضای خونه‌م.... دلم یه عالمه حس‌هایی می‌خواد که لابه‌لای زندگی کاری و موقعیت‌های تحصیلی و شغلیم گمشون کردم.... و خیلی از خانوم‌هایی مثل من هستند که شاید مدت‌هاست این حس‌های گمشده رو توی فضای خونه‌شون ندارن و حتی به وضعیت موجودشون هم می‌بالن

یه دوستی بهم می‌گه این حس‌های تو شبیه یه جور میل به فضای سنتیه گذشته‌هاست و با نوعی شوخ طبعی می‌گه تو چه قدر میل به کارهای کلفتی‌وار داری... نمی‌دونم اسم این جور کارها و این حس من به برخی از کارها، رو چی می‌شه گذاشت اما این روزها خوب می‌دونم باید یه تغییر اساسی ایجاد کنم... یه تغییر شاید یه ریسک...


نظرات 4 + ارسال نظر
بانوی سپید پنج‌شنبه 5 شهریور 1394 ساعت 00:08 http://arezohayesepidam.persianblog.ir/

ستاره منم همش می گم ما زنا واقعاً اشتباه کردیم شلوار مردونه پوشیدیم و پیش بندامون رو باز کردیم دامن چین دار و بوی خوش غذا و استراحت شده آرزوی ما زن هایی که فکر می کنیم خیلی مفیدیم ولی داریم فرسوده می شیم با دوری از ذاتمون
من با ریسکس که ازش حرف می زنی صد در صد موافقم
بهش تن بده آرامش می گیری

بهش تن خواهم داد
همسری و مادری آرزو و امید شیرینه این روزهای منه

نیره سه‌شنبه 3 شهریور 1394 ساعت 13:08

من که از کدبانوگری اذت میبرم. برای سلامتی هم خوبه غذای خونگی.

آره دقیقا...

الی دوشنبه 2 شهریور 1394 ساعت 01:41 http://e-motamedi.persianblog.ir/

همه ما یه دنیای آرمانی داریم که دوست داریم یه روزی بهش برسیم نمیدونم میرسیم یا نه ولی همین که داریمش خوبه!
کلفت واری نیست عاشقانه است! این یه حس عاشقانه محضه

خودم هم این دنیای آرمانی رو عاشقانه می‌بینم... گرچه گرد روشنفکری روی سبک زندگی خانوم‌ها طوری نشسته که خیلی‌ها، اولویت‌ها رو گم کردند، اما توی ذات همه خانوم‌هایی که عاشق همسر و زندگی‌شون هستند، این حس عاشقانه وجود داره...

حسام یکشنبه 1 شهریور 1394 ساعت 19:07

سلام؛
مبارک باشه پیشاپیش.
اون ریسک بزرگ را خانم همکار من که کارمند رسمی یک بانک بود انجام داد و پس از 15 سال سابقه استعفا داد و مشغول امر خطیر خانه و بچه داری شد.
خیلی ها بهش خرده گرفتند و همکار ما همه چیز و تصمیم نهایی را در اختیار خانمش گذاشت.

حالا امّا ، میگه ، به واقع راضیم...

سلام. ممنون
اکثر خانومایی که با وجود داشتن شغل خوب، به انتخاب و علاقه خودشون خانه داری و مادری رو بر می گزینند، از این انتخاب راضی اند

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.